Medewerker aan het woord: Jasmin
Jasmin is inmiddels 6 jaar in dienst bij EBN Veiligheidsdienst. Begonnen als mobiele surveillant en vervolgens op eigen verzoek verder gegaan op een vaste post. Daar heeft hij veel geleerd. Toen EBN vorig jaar het object Sensus gegund kreeg en hem benaderde voor de functie van coรถrdinator van dit object, hoefde hij dus ook niet lang na te denken. Het team bestaat uit 8 personen, die in drie ploegendiensten 24/7 toezicht houden op de veiligheid op het terrein. Enthousiast geeft hij een inkijkje in zijn werkzaamheden die hoofdzakelijk bestaan uit het toezicht houden op de naleving van de protocollen; beveiligen betekent nu eenmaal dat je je aan een aantal regels moet houden!
โIedereen die binnen komt moet geregistreerd worden, iedere auto moet een parkeerkaart hebben, iedereen moet een VCA (Veiligheid, gezondheid en milieu) certificaat hebben, iedereen moet de poortinstructie gevolgd hebben en men moet zich kunnen identificeren. De handhaving van deze protocollen zijn het afgelopen jaar nog strakker getrokken en heb ik samen met onze contactpersoon van Sensus, de heer De Bont, opgezet en wij volgen deze als team nauwgezet.
Inmiddels moeten we ook rekening houden met het Corona-virus en daarom moet iedereen nu ook een checklist invullen en wordt hun temperatuur gemeten. Wij volgen hierin strikt de regels van het RIVM, en nemen met bijvoorbeeld het beschikbaar stellen van handschoenen een stapje extra. Sommige chauffeurs hebben eigen passen voor een bepaalde tijd omdat ze de protocollen doorlopen hebben en vaker komen. Voorheen kwamen deze chauffeurs aan, ze wisten de weg, en reden door naar de operator om te lossen. Chauffeurs mogen nu niet meer zomaar doorrijden, ze moeten zich eerst bij ons melden. De chauffeur wordt dan aangemeld en bij de losplaats doet iemand de deur voor hem open, zo wordt voorkomen dat er meerdere chauffeurs tegelijkertijd bij de operator staan; op die manier wordt men gedwongen om afstand te houden.
Ook het wegen van vrachtwagens hoort bij ons werk; dat had ik nog nooit gedaan. Dat is een hele verantwoordelijke taak, want het verschil tussen het gewicht bij aankomst en het gewicht bij vertrek is de lading die gelost is. Daar mag je geen fouten in maken.
In deze fabriek wordt van wortels inuline gemaakt. Tijdens de campagne worden de wortels gelost, na de campagne wordt het product gefabriceerd. Daarvoor zijn toevoegingen nodig waaronder zoutzuur, natronloog en calciumchloride. Dat zijn gevaarlijke stoffen, dus daar moet je op de juiste manier mee omgaan.
Door middel van cameraโs hebben wij zicht op het gehele terrein, op de weegbrug en op de poort. Daarnaast printen en geven we CMR (vrachtbrieven) uit en lopen we brand- en sluitrondes. Hierbij worden alle deuren en ramen op een juiste sluiting gecontroleerd en controleren wij of er geen brandgevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Ons takenpakket is erg gevarieerd, wat ons werk erg leuk en afwisselend maakt.
Vandaag hadden we 70 poortbewegingen en 23 poortinstructies; dat geeft aan dat er veel nieuwe bezoekers waren!โ
Recente berichten
- ๐๐๐๐ฟ๐๐ฎ๐ฎ๐บ ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ถ๐น๐ถ๐ด๐ฒ๐ป ๐บ๐ฒ๐ ๐ถ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ฐ๐
- ๐๐ป๐ป๐ผ๐๐ฎ๐๐ถ๐ฒ ๐ถ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ถ๐น๐ถ๐ด๐ถ๐ป๐ด
- Havenbedrijf Moerdijk en EBN Veiligheidsdienst sluiten overeenkomst voor security-dienstverlening in Port of Moerijk
- Medewerker aan het woord: Jasmin